vineri, 21 iunie 2013

Biletul de avion

Ai luat viza si inca nu ai luat biletul. Sau inca nu ai fost la viza, dar vrei sa iei biletul. Da, se poate, caci ai asigurarea de returnare in caz de refuz de viza. Si asta se intampla numai daca ai restante in general.
E indicat sa iei biletul mai devreme de viza, daca esti programat la ambasada foarte tarziu. Cel mai indicat e sa iei biletul cu 8 saptamani inainte (sunt facute studii privind preturile biletelor si variatia lor inainte de validitatea lui).
In acest interval de 8 saptamani, pretul biletului variaza in decursul zilelor saptamanii s apoi in functie de ora din zi. E cercetat si cred ca e si evident ca in weekend preturile vor fi mai mari. Nu cu mult, dar conteaza. Asa ca, daca rezervi prin agentie, sa le spui sa-ti caute biletul marti dimineata. Nu voi tine acum o prelegere de ce, oricum e evident, ca de joi pana duminica inclusiv preturile cresc (pentru bilete de ultim moment etc), iar restul zilelor sunt in medie ok. Iata un site unde poti sa te uiti dupa bilete. E cel mai bun motor de cautare a biletelor de avion. Returneaza in procent de 90% cele mai ieftine bilete, comparativ cu alte motoare de cautare. Eu am cercetat asta, pot sa sustin afirmatia.

http://www.skyscanner.ro/

Daca esti sigur ca iei viza, poti vorbi la agentie sa te lase sa-ti iei singur biletul, fiindca sunt aceleasi conditii, inclusiv cu schimbarea datelor de zbor. (Tip: unele agentii iti cer bani sa faci si prima schimbare de data, desi la companiile aeriene, in general prima schimbare e gratis - exemplu: British Airline--, asa ca e mai rentabil sa fii tu cel care-ti cumperi biletul, salvezi bani). Iar firma cu care ai aplicat isi pune si ea comisionul ei la pretul biletului de avion.

Eu de exemplu, am gasit un zbor cu KLM pe ruta dorita, costa 620 euro, iar cand le-am dat datele ca sa-mi rezerve agentia acest bilet, mi-au cerut 680 euro. Evident, au cautat cu alt motor, sau au rezervat direct pe site-ul companiei aeriene, plus comisionul lor. Deci am renuntat la KLM si am ramas la ce mi-au oferit ei mai ieftin. Prostia mea. Pentru ca, a trebuit sa schimb data de plecare, si mi-au cerut 35 euro pentru 1 schimbare a datii, a doua urmand sa fie 85 euro. Cand colo, pe site-ul companiei cu care am zburat, scria ca se va plati doar de la a doua schimbare de data de zbor, o valoare de 50 euro. De unde am dedus ca 35 euro e comisionul agentiei. Ce afaceri fac ei pe studenti.... vai-vai.
Apropo, am achizitionat biletul meu dus-intors cu British Airlines. Sunt ok, o sa mai vorbesc despre cum e sa zbori cu ei.

Prin urmare, sa nu te sperie refuzul de viza sau chestia cu schimbarea datei de zbor, si nici macar legat de kg admise, atunci cand decizi cu ce companie aeriana sa zbori (sa nu alegi totusi Alitalia, orice, dar nu ei) si cum iti achizitionezi biletul.
1. I-ati bilet de avion inainte de viza si pe cont propriu (adica nu-ti rezerva agentia ta de WaT) daca esti sigur ca iei viza, sau dupa ce ti-ai luat viza. (doar cei cu restante ar putea fi refuzati). Daca vrei sa iesi mai ieftin. (ar fi dezavantaj, ca trebuie sa iti cauti tu, deci timp si rabdare sa faci tu aceste lucruri)
2. Zborurile translatlantice au aceasi regula privind greutatea bagajului de cala. 23 kg un bagaj de cala. La cel de mana, din nou, vei putea lua un bagaj si inca o geanta, rucsac, au ceva gen pentru laptop. (Bagajul de mana nu are limita la greutate in mod general, British nu au limita, stiu sigur din experienta, alte firme au, dar nu iti cantareste nimeni bagajul, so e tot acolo)
3. Schimbarea datelor  se poate face direct cu compania, chiar daca ti-ai luat biletul prin agentie. Practic, cauti pe net un telefon sau email al companiei aeriene, suni si le spui ca vrei sa schimbi. inainte de asta sa te interesezi tot de la ei de pe site cat costa sa iti schimbi data. De cele mai multe ori, prima data e gratis.
In schimb, daca nu vrei batai de cap si esti dispus ca pentru asta sa platesti agentia ta de WaT, vorbesti cu ei si-ti rezolva contra unei sume. (eu stiu de GTS ca prima schimbare e gratis,iar de STtravel ca prima schimbare e 35 euro). Tu alegi. Eu dupa experientele ce le-am avut in decursul anilor, as prefera sa-mi rezolv singura aceasta chestiune.

Preturi la bilete... e destul de greu de apreciat. Dar variaza intre 550-750 euro in general. Eu am platit 645 euro. Dar daca ti-l iei din timp poti gasi ieftin. De exemplu, daca vrei poti sa il iei din iarna, e super ieftin, dar sa fii sigur de ruta si ca iei viza. Data viitoare asa am sa fac. Daca voi mai veni in state.

Companii aeriene: recomand Luftansa, KLM, British Airlines, Air France, American Airlines.
Cu British am avut experienta frumoasa, s-au incadrat in timp, am avut chiar avans, iar serviciul a fost super. Mancarea buna si satioasa, entertainment din plin (nici macar nu vroiam sa zbor peste transatlantic ca sa pot sa vad filme si ce mai aveau :)) ), personalul a fost foarte prietenos. Locurile, e foarte important aici, sa le ageli cu cap. Dac nu iti faci tu online check in, vei fi repartizat automat. Neee... nu vrei asta. Asa ca recomand, sa intri pentru 10 minute, inainte cu 24 ore de a avea zborul si sa iti alegi tu locurile dorite. Pe primul avion, la geam sa mai vezi ceva ... ca dureaza doar 2-3 ore  de obicei acest zbor. Iar pe al 2-lea zbor, eu as zice ca la margine, pe una din laterale, nu pe culoarul din mijloc. Asa, te ridici cand vrei, te mai intinzi cu un picior si-o mana macar, iar scaunele au spatiu destul sub picioare. Pe site-ul de mai jos, gasesti pentru orice aparat de zbor al tuturor companiilor aeriene, explicatii privind locurile pe scaunele din avion. In functie cu cine zbori, iti alegi ce loc ti se pare mai convenabil.

http://www.seatguru.com/


Am prezentat foarte succint subiectul, pentru orice intrebari, nu ezita sa imi lasi un comment, si voi raspunde. Subiectul e prea larg si nu o sa elaborez acum.
Spor la cautat biletul de avion cel mai rentabil! have a safe flight!
Si... de acum, urmeaza experienta pe taram american. Atentie, poate fi  cam puternica pentru unii, 

2 comentarii:

  1. De ce spui "orice dar nu Alitalia" ? Ai vreo experienta urata cu ei? sau cunosti pe cineva care a avut probleme cu ei?

    RăspundețiȘtergere
  2. Serviciile sunt de calitate inferioara, in comparatie cu alte companii. Daca tot stai atatea ore in avion de ce sa te chinui in scaunele incomode, mancarea destul de putina si nesatioasa, entertainment slab si echipamente vechi. Plus ca de multe ori au intarziere si bagajele se cam amesteca(pierd) in aeroport pe Fiumicino la Roma. Iar asistentii de zbor par destul de plictisiti de serviciul ce trebuie sa il presteze... Avioanele sunt aparate de zbor destul de vechi..Eu am ramas placut surpinsa de conditiile altor companii, mai ales in ceea ce priveste scaunele si spatiul la picioare mult mai mare fata de Alitalia (unde parca ai fi in bus). Crede-ma cand stai 8 ore intr-un loc si nu poti sa iti intinzi picioarele si coatele cum/cand vrei, e mai mult decat deranjant. Mai bine dai 30-50 euro in plus si ai un zbor placut, banii oricum azi ii ai maine nu. Acum, sigur, depinde de fiecare persoana, pe ce pune accent si cum doreste sa investeasca in sine si calatoria sa.

    RăspundețiȘtergere